Facebook Saya !

HOT DEAL !

Jun 6, 2011

Sediakan Kek Berbentuk Payudara Untuk Pesta kanak-kanak, Restoran Disiasat


TEMPO Interaktif, London - Sebuah restoran sedang diselidiki atas tuduhan telah menyediakan kek berbentuk payudara untuk sebuah pesta anak.

Cawangan dari restoran makanan cepat saji Amerika, Hooters, di Bristol, dilaporkan telah menyajikan untuk seorang anak laki-laki 12 tahun dan teman-temannya kek berbentuk payudara telanjang dengan tulisan “Selamat Ulang Tahun ke-12″.

Mereka juga diduga memberikan merchandise porno Hooters.

Insiden yang terjadi bulan lalu itu telah membuat bantahan online yang menuduh restoran itu melanggar perjanjian lesen yang melarang hiburan tidak patut untuk anak-anak dan permintaan untuk menutup restoran itu.

Hanya dalam waktu tiga hari, lebih dari 900 orang telah menandatangani petision, termasuk komedian Jonathan Ross dan David Mitchell.

Ross menulis di twitter: “Ketika saya masih muda dan bodoh, saya mungkin berfikir itu menyenangkan. Senang, saya kini telah dewasa.”

Kelompok di balik permohonan itu juga menyatakan bahawa pada tanggal 11 Mei restoran itu mengadakan pertandingan di mana pengunjung menilai pelayan yang menggunakan bikini semasa anak-anak ada pada masa itu.

Hooters telah dikritik di masa lalu kerana merekrut pelayan yang memakai seragam seluara pendek dan atasan ketat. Dewan Kota Bristol sedang menyelidiki restoran berikut beberapa surat pengaduan.

Pengurusan restoran itu menolak memberikan komen.

Source