Facebook Saya !

HOT DEAL !

Jun 6, 2011

Salma Menang Dirancang ?

RUMAH dah siap tapi pahat masih berbunyi. Begitulah yang terjadi pada pemenang pertandingan realiti Mentor baru-baru ini. Ramai yang memuji kekuatan vokal Salma, memang power habis tu.
Tapi beberapa hari kemudian ada orang kuat pertandingan itu yang membisikkan sesuatu pada telinga Syed. Kata mereka memang kemenangan Salma sudah dijangka sebab seperti ada percaturan untuk memenangkan protege kepada Erra Fazira itu.
Kata mereka sepatutnya masa separuh akhir lagi Salma sepatutnya tak masuk peringkat akhir sebab mendapat undian yang rendah. Tapi entah macam mana Salma terpilih juga. Mungkin sebab ramai peminat.
Banyak lagi cerita yang tak berapa nak sedap yang Syed dengar. Terkeluarlah cerita orang ni kawan baik kepada orang ni, orang ni nak orang tu menang dan macam-macam teori yang tak habis-habis diperdebatkan secara tertutup.
Entah, Syed tak tahu nak percaya atau tidak memandangkan pertandingan itu dah masuk usia lima tahun. Takkan lah mereka sanggup nak main kotor belakang pentas bukan. Jadi janganlah bersangka buruk sebab orang belakang tabir tu semuanya profesional dan hebat-hebat belaka.
Syed anggap semua ini cerita angin lalu sebab semua peserta yang masuk ke peringkat akhir tu memang mantap. Bila orang masih bercakap hal ini, ini menandakan Mentor memang rancangan yang bagus sebab ramai pengikut.
Jadi Syed tak ambil pusing dengan khabar angin tersebut. Dalam pada itu ramai yang menjangkakan Iqa dan Shiha mampu pergi jauh. Semoga mereka berjaya seperti mentor mereka juga.
Syed: Selalu dengar mentor mengamuk!