Facebook Saya !

HOT DEAL !

Jun 8, 2011

Lelaki Kurang Ajar Letak Babi Dipagar Masjid dan Kasut Jemaah Yang Sedang Solat

REPUBLIKA.CO.ID, BRISTOL – Seorang lelaki di Bristol, Britain ditangkap polis dan ditahan setelah didapati menggantung daging babi di pagar depan sebuah masjid di kota itu. Tak hanya itu, ia juga menaruh beberapa potong daging di kasut jamaah yang ketika itu tengah menunaikan solat Dzuhur.

Jamie Knowlson, pemuda itu, lari setelah ada pengurus masjid yang memerhatikan kelakuannya. Sambil berlari, dia melakukan ejekan dengan kata-kata kasar.

Jamaah Masjid Al-Baseera yang terletak di Wade Street di St Judes mengaku “muak dan sedih”.

Untunglah, polis bertindak segera. Berdasar informasi pengurus masjid, jejaknya dicari. Ia ditangkap di rumahnya dan mengakui semua perbuatannya.

Pihak polis Knowlson mengatakan dia tidak tahu bahawa menempatkan daging babi di kasut jamaah ‘akan menyinggung perasaan’. Ia mengatakan melakukan hal itu untuk bergurau saja dan menganggapnya lawak kecil. Namun ia kemudian mengakui ke polis bahawa ia telah menyedari sepenuhnya implikasi tindakannya.

Knowlson, dari Charlton Road, Kingswood, mengaku bersalah melakukan pelecehan ras atau agama. Di pengadilan Bristol Crown Court Knowlson dituntut hingga dua tahun penjara. Ia juga diminta untuk kembali ke masjid untuk meminta maaf secara peribadi atas perbuatannya.

Penuntutan di Bristol Crown Court, David Hunter mengatakan telah menjadi “pelanggaran terencana” dan bahawa komuniti Muslim telah secara khusus menjadi targetnya.

Pembelanya, Ian Halliday menyatakan Knowlson merasakan penyesalan yang mendalam dan mengatakan dia tengah mabuk ketika melakukan tindakan tersebut.

Source

6 comments:

  1. tak tau la apa nak jdi . astaghfirullah .

    ReplyDelete
  2. bergurau & lawak kecil??

    adoii.. apalah mamat ni.. benda camni pon nak bergurau... kang daa kena penjara... amek kau.. huhuhu

    ReplyDelete